Vad ska man göra?!

Hur gör man när känslorna för den man är tillsammans med har svalnat men man vill ha kvar den personen som en vän? Vad säger man för att inte krossa någons hjärta när man vill ta en paus?

Jag behöver hitta mig själv igen. Jag insåg precis att jag har varit tillsammans med Kristian sen vi var 16. Det är så länge, och jag vet knappt vem jag är utan honom. Samtidigt känner jag på mig att det inte kommer att hålla för alltid mellan oss. Jag tror knappt ens att det håller i ett par månader till. Vad ska jag göra? Det känns som om jag behöver ett avbrott. Få vara singel ett tag och slippa att ha dåligt samvete för att jag sitter hemma och pluggar (vilket jag ju trots allt måste göra!) Hade varit skänt att bara få vara jag ett tag, inte nån som nån annan vill att jag ska vara.

Någon som känner igen sig pch kan ge ett gott råd?

Kommentarer
Postat av: Louise

Sånt e skitsvårt... men det ända ja tror du kan göra är att vara ärlig mot Kristian och dig själv. Inte världens bästa svar men...ett svar iaf.

2009-01-05 @ 12:59:55
URL: http://behindmyblueeyes.blogg.se/
Postat av: Stella

du beskriver nästan mitt liv där.. har inga råd att ge dock - bara att en paus faktiskt kan vara nödvändig för er båda. det har funkat för mig hittills iaf.

2009-01-12 @ 19:00:48
URL: http://stellapolaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0