Träning

Varför tränar man till klockan 10 på kvällen en tisdag. Enbart korkat om du frågar mig. Nu är jag trött i kroppen och speedad i huvudet. Ingen bra kombo alls!

Jag antar att vår inhumana träniongstid kan bero på att vi inte får vara på badet mellan 19.00 och 21.30, så vi kan inte börja förrän 21.30, och för att det ska bli något av träningen måste man ju simma i minst en och en halv timme, så då blir det ju att vi slutar klockan 22. Att jag förstår det behöver ju dock inte betyda att jag tycker om det... Tur att vi har sovmorgon varje onsdag. Annars hade det inte varit så bra att somna vid midnatt. Jag fungerar inget vidare bra om jag inte sover mer än sex timmar på en natt. Jag är en sån som behöver minst sju och en halv timmes sömn varje natt, gärna mer, för att fungera.

Nån som håller med om att det inte är snällt att lägga en sån träningstid??? Tänk på alla små simmare som börjar kvart över åtta morgonen efter och dessutom har haft morgonträning klockan sex (på morgonen) samma dag som den sena kvällsträningen. Nu är jag inte en av dem (jag simmar ju inte direkt på elitnivå; snarare hobbybasis), men jag tycker ändå synd om mina små simmarkompisar (ja, de är yngre än mig) som inte får sova nån gång...

Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0