Körlektion

Gissa vad... Anna är bra på att köra bil! Jag måste bara lära mig att göra mjukbromsning (dvs inte tvärnita vid trafikljus; kan ha nåt att göra med att Kävlinge saknar sådana moderniteter) och krypköra (tråkigt att köra bokstavligt lika långsamt som en snigel kryper) så snart kommer jag att göra hela Sveriges vägar osäkra :-P


Dagens roligaste händelse var på tåget på vägen hem. Två vuxna män (definitivt närmre 40) sattt och diskuterade rollspel, både online och irl. Lite skumt med vuxna personer som sysslar med sånt om du frågar mig. Lite deprimerande också, eftersom jag lätt kan tänka mig att det är där Kristian kommer att hamna om ett par år: Insnöad och diskuterande om man kan använda datorspelande som merit i ett cv. En av männen på tåget var dessutom gift... Jag måste göra nåt åt hela den här pojkväns-situationen så att jag inte slutar som gift med någon som inte kan föra en konversation om något annat än datorer, datorspel och andra nördigheter.

Jag får väl hänga med på en och annan triathlontävling i sommar och se om jag kan hitta nån söt kille där. Kan ju finnas nån som faktiskt inte ser triathlon som guds gåva till mänskligheten... eller inte. Men jag måste hur som helst hänga med på en del av sommarens tävlingar, så då kan man ju roa sig samtidigt. utsikten är ju i alla fall inte helt fel... Triathleter i tävlingsklass är ju inte direkt otränade...

Jaja... Summa sumarum har det varit en intressant dag. Jag hittade inte mindre än en hel bok om kemins historia på Malmö stadsbibliotek. Det är ju otroligt att det inte finns fler.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0