Italienresan

Kom på att jag inte har skrivit något om min skidresa.

Måste säga att det var helt underbart. tillräckligt kallt för att snön inte skulle bli slask, men tillräckligt varmt för att man med hjälp av två underställ plus ett fleeceunderställ under skidkläderna inte frös. Man kände sig med andra ord som Michelingubben när man klädde på sig på morgonen, men det var skönt på dagen.

Det var läskigt mycket snö i backarna, så man kunde åka hur man ville, och som sagt var det kall snö, så det var inte så tungåkt. underbart! Dessutom hugger kall snö inte lika mycket i skidorna, så man kan åka mycket bättre.

Det enda problemet jag hade (förutom att jag skarpt ogillar att göra läxor på lovet...) var att minapjäxor inte riktigt ville samarbeta. Jag fick inte fast fötterna ordentligt (det ska ju vara som att gjuta in dem i cement), så jag ramlade några gånger för att jag fick bakvikt när fötterna rörde sig i pjäxorna för att jag åkte pucklar. Inte skojsigt!

sista dagen gjorde vi det man alltid ska göra i ett nytt system: Vi åkte alla liftar i hela systemet
Vi åkte alltså hela den övre delen av systemet (det stora långa längst upp på kartan). Det tog en hel dag, och då åkte vi ändå i ett helvetestempo utan dess like... Jag var bara lite trött när vi kom hem igen.

Som en liten varning till er alla: Planera inte att sova en hel natt på linate-flygplatsen i milano. Det fanns inga stolar att sova på och golvet var hårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0