Fysiker är himla smarta...

  • 2 är dubbelt så stort som ett, men fan så litet jämfört med oändligheten.
  • nu är vi stringenta. och delar med noll (får man ju inte!)
  • SHIT! Det blir komplext!
  • Jo, alltså vi vill nog ha bok på tentan i alla fall
  • Det där är fel, men om han blir godkänd så godkänner jag dig också
  • Vi utforskar focus. Den där micron fungerar, men den har ingen lampa och stannar på minus tre minuter. Vi låter bli den!
  • Matlab har typ ingen syntax, så man kan inte få syntaxfel
  • Det är bra träning att plotta funktioner med java (tar tre-fyra timmar innan man har ett grundprogram), mycket bättre än att göra det i Matlab (tar fem minuter om man bara ska plotta) eller Mathematica (fem minuter).
  • Jag tror inte på saker man inte kan bevisa matematiskt stringent! (Sagt av teknolog!)
  • Ni är såna där matte-talibaner som vill ha allt bevisat! (Sagt av förläsaren)
Allt detta hört på några veckor på F. Mikrovågsugnar utan lampa är tydligen farliga, och folk har insett att  det kan vara samrt med bok på tentan i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag fattar knappt hälften xD

2009-12-06 @ 11:05:45
URL: http://behindmyblueeyes.blogg.se/
Postat av: Stella

haha, jag förstår i princip allt.. älska nv.. puss!

2009-12-09 @ 10:28:36
URL: http://stellapolaris.blogg.se/
Postat av: Stella

haha, jag förstår i princip allt.. älska nv.. puss!

2009-12-09 @ 10:28:47
URL: http://stellapolaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0