Studenten

Igår smällde det alltså! Jag tog studenten. Nu börjar det där nya kapitlet i boken. Jag vet inte om det riktigt har sjunkt in än att jag inte kommer att gå till Einar på måndag. Den delen av mitt liv är slut!

Dagen började med champangefrukost hos Martina. Det var annorlunda att dricka söt champagne blandat med frukostätning, men det funkade det också. Efter att ha väckt Martinas grannar med sång och oväsen från över 20 personer i en liten lägenhet bar det av till skolan.

På skolan var det fotografering som gällde. Sedan utdelning av stipendier och annat. Jag förärades "Årets Naturvetare" och boken "Riktig vetenskap och dåliga imitationer" Känns som ett ganska bra val för mig... Vi fick även personliga brev från vår mentor och tid till att skriva i allas mössor. Tack för alla fina ord, allihopa!

Sen var det mat på flotten där Rektor Anders (shit-bacon-mannen) höll tal och delade ut våra slutbetyg. Visst är jag duktig med 20,0 i avgångsbetyg!

När flotten kom tillbaka till Södertull Sprang vi "ut" (dvs upp) till släkt och vänner som väntade där på oss. Så mycket blommor har jag aldrig fått. Det var tungt att ha runt halsen! Sedan var det tjo och tjim på ett flak i en dryg timme.

När jag väl kom hem var det hög tid att ge mina stackars gäster mat. Under tiden vi åt av den fantastiska maten mamma hade lagat öppnade jag presenterna. Så mycket fina saker! Min föräldrar kunde inte låta bli att ge mig en elvisp, eftersom det var en sak jag definitivt hade sagt att jag inte ville ha. Jag fick en jättefin ring av dem också, som jag måste få förstorad. (Jag har inte lika smala fingrar som min lilla mamma!)  En massa andra smycken blev det. Och fyra badankor! (Undrar vad det kan bero på!? :-P).

Kvällen avslutades med dans på Hipp i Malmö. Underbart roligt. Vilken tur att det inte bara var jag där som dansade hellre än bra! Tack för en trevlig kväll allihopa, men framför allt Stella, Julia, Lange, Anton, Viktor och Ola. Det är ju inte ofta man är minst en decimeter kortare än alla andra i sällskapet, men det gör inte så mycket. Dessutom känns det alltid bra att ha några killar med om någon otrevlig typ kommer för nära en... Ganska effektivt att dansa lite näärmare nån som är två meter lång!

När jag väl kom hem var det gryning. Det var en lång dag och natt, men ett av de roligaste dygnen i mitt liv! Tack till alla som gjorde det så underbart.

PS: Bilder kommer när jag har fått tag på dem!DS

Kommentarer
Postat av: Stella

tack själv, gumman :) vi hade underbart roligt på hipp faktiskt. samma gäng kanske kan ta en kväll på étage i sommar? hörs i veckan <3

2009-06-07 @ 22:29:59
URL: http://stellapolaris.blogg.se/
Postat av: Julia

Tack själv, det var verkligen jättekul :)

2009-06-08 @ 21:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0