Balklänning under way

Vem har kommit på den brillianta idén att man ska ha en bal i slutete på nollningen? I brist på klänning från studdentbal har det alltså blivit till att sy en (tror jag skrev det i ett anat inlägg). Hittills har det gått bra (förutom att tyget är lite mer än lovligt bångstyrigt och aldrig gör som jag vill) och mamma har bara sytt en liten söm på hela klänningen. Hon har lovat att hjälpa till med blixtlåset också, men resten ska jag göra själv! Grönt värre blir det!

Har dessutom gjort lite smycken den här veckan. Ett armband som extraknäcker som meditationspärlor (tro mig, det fungerar. Man blir så avslappnad av att bara sitta och andas och tänka på ingenting) och ett halsband som kommer bli fint med klänningen (om jag får till längden på det, that is).

Dessutom har jag varit på cykeltävling (ingen vidare hit, slutade med att jag har en massa myggbett) och börjat packa ihop mina saker så att jag kan flytta. Kändes lite konstigt att välja ut vad man ska ha med sig. Vill ju ha med allt, men vet att det inte går. Mest av allt vill jag ha med mig all jag umgås med, så att jag inte förlorar dem. Saker kan man ju alltid köpa nya eller åka hem och hämta, men vänner är inte lika lätt att skaffa nya eller återknyta gamla band till. Kommer (för tusende gången) sakna er så ofantligt mycket så det finns inte!

Bilder på veckans aktiviteter kommer nån gång när jag orkar fota spektaklet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0