Allmänna tankar och filosofier om livet

I dag var vi ute i skärgården och grillade (jag har bilder, men just nu orkar jag inte lägga över dem till datorn). Det var jättemysigt, men det regnade. Vi åkte hem mycket tidigare än planerat, men ska kompensera för det med en filmkväll senare i veckan (om vi har tid...). Kommer säkert bli trevligt.

Nu över till de "allmänna filosofierna".
  1. Högskolematte (eller rättare sagt gymnasiematte) är inte helt lätt. Gissa om jag kommer att plåga min phaddrar på torsdag när det är räknestuga! Bara för att ge er ett smakprov på en uppgift: "Beräkna radien för den största sfär som kan innehållasi en regelbunden tetraeder med sidan a". Jag hoppas verkligen att såna uppgifter inte kommer på tentan. Just den har jag löst halvvägs (tror jag...), Jag vet vart radien ska ligga, men itne hur lång den är.
  2. Det är jobbigt att bo ensam. Man måste hela tiden tänka på om man måste handla mat eller annat som saknas. Dessutom måste man boka tvättider för att inte få slut på kläder.
  3. Det är skönt att bo ensam. Det visar att man kan klara sig själv, och att man har blivit vuxen
  4. Det är roligt att träffa nya människor. Jag tror inte jag har träffat så många trevliga och snälla människor under så kort tid som den senaste veckan. Det känns som om vi har känt varandra mycket längre än så. Det kommer nog att bli fem bra år! Det som är allra bäst är att i alla fall hälften av oss är i samma situation; ensamma i en ny stad. Det göör att man söker sig till varandra på ett helt anant sätt ään när alla har föräldrar och "hemma" att gå till. De flesta här har inen att gå hem till, så man känner inte att man måste gå hem på samma sätt.
  5. Jag vill ha besök! Ta det som en uppmaning att komma och hälsa på!

Kommentarer
Postat av: Louise

Besök kan lätt ordnas ;)

Dock kan jag inte det närmaste veckorna... Men kommer gärna så fort jag kan. Älskar göteborg, bra shoppingstad :P



Bra att du har träffat mycket trevligt folk, jag är skotnervös, på måndag är det min tur att börja. Har lätt ångest...

2009-08-25 @ 22:43:57
URL: http://behindmyblueeyes.blogg.se/
Postat av: Ola

vi bokar november ;) och jag är glad att du börjar komma till rätta. saknar dig dock något fruktansvärt!

2009-08-27 @ 18:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0