Det är trevligt att hajka

8Mycket-super-över mysigt är nog det bästa sättet att uttrycka det! Vi grillade marshmallows (stavning?), badade (FnollK vågade inte, kanske för att de då hade fått sova i blöta overaller...), spelade nördiga spel och paddlade kanot. Däremellan hann vi också med att ha det mysigt som få gånger förr!

Det började med att vi fick gå i gegga till scoutstugan där hajken var. Inte så himla lyckat kanske, men som tur är hade Sara, som den förutseende scout hon är, tagit med sig plastpåsar som jag sen fick till att ha i skorna så att jag slapp gå med blöta strumpor bara föär att skorna var blöta.

Efter vandringen kände jag, Unni och Susanne oss varma och äckliga, så vi badade. Det var värst i början, sen var det bara skönt! Efter badet var det matdags, och efter maten lekte vi namnlekar (som gick ut på att slå varandra). NollK var lite sadistiska kände jag (men mest mot varandra).

När lägerelden var tänd satt vi runt den i timmavis och hade det jättetrevligt! Vi grillade nämnda sockerbollar och bananer med choklad i. Övergott! Sedan spelade vi spel länge. Jag gick och la mig först (för jag skulle upp först för att väcka resten av frukostgruppen) och jag somnade väl vid typ fyra på natten. Sen vaknade jag vid sju, trots att jag kunde ha sovit till halv nio. Dumma sol!

Idag var väl den största bedriften att jag paddlade kanot utan att trilla i. Kan ha berott på att jag och Harald (FnollK-härförare) mest satt i kanoten och inte paddlade, men trevligt var det! Finns få saker som låter så fint som vågskvalp!

Sen bar det (efter mat och städning) av hemåt igen. Nu ska jag duscha och byta kläder, för ikväll är det dammiddag, och jag vill varken lukta rök eller stekt bacon (jag spenderade en halvtimme i morse med att steka bacon i tre stekpannor! inte gemytligt).

Puss

Kommentarer
Postat av: Stella

haha, det låter verkligen som om du har blivit världens mest aktiva människa xD min nollning är inte alls likadan, den har knappt ens dragit igång :P

2009-09-06 @ 20:41:34
URL: http://stellapolaris.blogg.se/
Postat av: Louise

Nice, nästan som min hajk ju, eller inte xD

2009-09-08 @ 13:35:59
URL: http://behindmyblueeyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0