Mysterium

Idag var det alltså dags: Mysteriemässan!

Underbar musik (du är en bön är med, men är inte den bästa låten) och en maffigt stor kör. Alldeles superkul att sjunga.

Som en extra bonus fick jag höra Johannes sjunga igen. Johannes är alltså en kille som gick i samma årskurs som jag på högstadiet. Då var han en sån person som ingen riktigt lade märke till, men mot slutet av nian sjöng han då och då (när han trodde ingen hörde eller tänkte på det) och alla hörde hur bra det lät. Nu sjunger han ännu bättre! Även om jag är nåtsånär van vid att sjunga med honom (har ju trots allt gjort det ett antal gånger) får jag fortfarande gåshud av att höra honom sjunga. Hoppas han ger ut en skiva nån gång... Den hade jag absolut köpt!

Nåja, en solist gör ingen musikgudstjänst. Kören var som sagt fantastisk, och till och med mamma var lyrisk över hur bra det var. hon som inte egentligen gillar kyrkomusik...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0