Det började...

..med att vi blev utskällda och fick krypa genom en svart tunnel. Det bådade ju inte riktigt gott för de kommande veckorna...

MEN det fortsatte med att vi fick träffa fnollk och såg att de var jättesnälla. efter upprop och lite fnattande hit och dit på campus fick vi träffa phaddrarna.

Jag blev placerad i "vi är konstiga, men bäst"-gruppen (passade väl bra med "konstig", eller?). Gruppen kallas även 34 (tror jag...). Hur som helst är alla nollan (nolla i plural för den som undrar) trevliga som få, och phaddrarna är snällare än giraffer (fnollk skämt). Efter ett okänt antal timmar på en äng vid en damm grillandes, lekandes och "minglandes" (pratandes, alltså) kände vi varandra lite bättre, och gick hem för att vila inför morgondagen. Det visade sig att jag kom längst söderifrån, och den som var längst från mamma kom från Vilhelmina (det ligger i Västerbotten, typ 100 mil från Göteborg (bokstavligt!)) dessutom komemr det folk från Göteborgs skärgård i väst till Stockholm i öst. Lite geografisk spridning, alltså!

Nu ska Anna vila, för imorgon börjar intromatten. Klockan åtta till tolv har jag föreläsning i matte (hörde jag någon jubla?!). På eftermiddagen blir det rundvandring på Chalmers (kanske lära sig att hitta? eller inte...) och grillning i Slottskogen med alla nollan. Låter ju mysigt, eller hur?

Ingen bild idag, imorgon kanske!

Kommentarer
Postat av: Louise

Låter som en underbar upplevelse :)



Bilder Anna lilla! ;)

2009-08-19 @ 18:38:54
URL: http://behindmyblueeyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0